Deník závodníka 'Filip' rok 2024

20.1.2024 - PZL - Valdek - (B) - umístění: 10./68 - U: 8.9/10.42km - P: 215m - K: 23 - Z: 180 - Pořádal: KAM > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > -4°C (jasno)
Vítězové: 1. Šimerka Ondřej 2. Černý Vojtěch 3. Kožina Štěpán [čas: 1:30:02 - rozdíl: 0:26:36]
Krásný den, naprosté jasno, slunce se snaží snížit mrazík, prostě parádní dopoledne. Teplota kolem -5°C, všechno pokryté sněhem, ideální zimní podmínky pro orienťák. Tentokrát jedeme kousek od nás, do Braškova nedaleko Unhoště. Máme to kousek, takže pohodička. Parkování asi 600 m od startu, start na kraji lesa. Tom s Fildou běželi béčko, něco pod 9 km a Moni si dala pětku. Les byl v podstatě rovinatý, jen na konci se snažil udělat trochu vrstevnice. Takže celkem rychlý a pohodový běh. Žádné záludnosti, jen trochu mrzly prsty na rukách a celkem i trochu nohy. Ale to nemění nic na tom, že se závod povedl. A v tom malém množství závodů v lednu a únoru děkujeme pořadateli, že se do toho pustil. A hlavně na místě, kde jsme ještě nikdy nebyli.

27.1.2024 - PZL - Kozel - Pyšely - (B) - umístění: 19./172 - U: 9.3/10.27km - P: 387m - K: 21 - Z: 172 - Pořádal: Chlebák > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 4°C (oblačno)
Vítězové: 1. Smolková Barbora 2. Jíra Tomáš 3. Bravený Vít [čas: 1:33:50 - rozdíl: 0:19:23]
Střet Kozla s Masupustem. Tak to dneska vypadalo. Původní hospoda byla zavřená, tak bylo centrum na nedalekém hřišti. Start zhruba kilásek a cestou jsme potkali Masopustní průvod. Náš průvod, jejich průvod, byli jsme docela konkurence, ale přes náměstí jsme jen prošli. Hrála muzika, stánky, vonělo to tam klobásou a svařákem. Z naší strany to vypadalo jako nějaká demonstrace. Ale hlavně, že bylo veselo. Tentokrát jedu jen s Tomem a Filipem, Moni je na horách. Oba běželi béčko, takže trať 9,3 km, no a naběhá se určitě víc. Počasí přeje, je něco kolem 3 stupňů, celkem teplo, sem tam vyleze i slunce, takže fakt pěkný den. Je to již 17 ročník a dneska je tomu na den přesně 16 let, co byl první ročník ve Velkých Popovicich. Letí to, fakt hodně. Na orienťáku se to pozná. Lidi stárnou, spousta nových tváří, je to prostě jen čas, který strašně rychle plyne. Já jsem si dal jednu kešku, pak jsem trochu zabloudil mezi zahradama, nakonec jsem úspěšně dorazil zpět do centra a čekal, až se objeví. Budou toho mít asi dost, ono se to nezdá, kolem 10 km to je docela v pohodě, akorát tam nesmí být vyšší převýšení, pak to už není žádná sranda. A převýšení bylo přes 350 m, čili docela dost, Filip toho měl plný kecky a Tom tak nějak mezi řečí poznamenal, že to bylo docela dlouhý. Tom kategorii vyhrál (tedy bylo to rozdělené muži/ženy, jinak byl druhý), takže jsme čekali na vyhlášení a jako tradičně dostal pivo Kozel, půllitr Kozel a k tomu knížku 200 let Pivovaru Velké Popovice. Pěkný den.

2.3.2024 - PZL - Otvovice - (A) - umístění: DISK - U: 8.9/10.78km - P: 312m - K: 20 - Z: 254 - Pořádal: KPY > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 8°C (oblačno)
Vítězové: 1. Macek Ondřej 2. Sedláček Jaroslav 3. Šimáček Ondřej
Ač naši slavní meteorologové předpovídali déšť, tak bylo krásně, něco k 10 stupňům a sem tam vylezlo i slunce. To je snad nejlepší počasí na běhání. Jsme rádi, že už je březen, že začínají závody. Zimní liga byla dost zoufalá, za 2 měsíce 2 závody, to bylo letos hodně smutný. Tak jsou alespoň všichni nastartování a určitě se mají na co těšit. Konečně. Dneska to byl klasický zimní závod a k tomu poměrně velké převýšení. Otvovice jsou v údolí a na každou stranu zalesněný svah. Shromaždiště bylo na koupališti, známe ho, Moni se tady učila plavat, kurňa a je to už zhruba 40 let. Ufff. Zase mi to připomnělo, jak to letí. No hlavně že letěl leden a únor a je konečně zase závod. A s velkou účasti, něco pod 300 závodníků, je vidět, že už se všichni začínají probouzet. A k té sobotní pohodě tady na hřišti byla otevřena i hospoda. Vlastně všechno super. Závod nakonec celkem dlouhý, opravdu s velkým převýšením, takže docela náročné. Ale díky počasí se to opravdu povedlo.

16.3.2024 - PZL - Opatov - (A) - umístění: 30./32 - U: 9/10.2km - P: 105m - K: 24 - Z: 164 - Pořádal: PGP > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 13°C (oblačno)
Vítězové: 1. Kazda Jiří 2. Sedláček Jaroslav 3. Jíra Tomáš [čas: 1:28:45 - rozdíl: 0:37:45]
Poslední zimní příprava, sprint na Opatově a částečně i v Milíčáku. Jen takové jarní proběhnutí. Celkem v pohodě, jeden kopeček, jinak opravdu plochý sprint. Sice lesopark nic moc, ale všechno jinak v pohodě. A teď hurá do sezóny, první budou příští týden dva sprinty v rámci O-Tour v Mirakulu.

23.3.2024 - O-Tour - Mirakulum - dopoledne - (H21A) - umístění: 58./72 - U: 3.32/3.9km - P: 25m - K: 22 - Z: 1615 - Pořádal: CSOS > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 5°C (prší,vítr)
Vítězové: 1. Novák Přemysl 2. Neumann Josef 3. Typlt Tomáš [čas: 0:26:02 - rozdíl: 0:08:13]

24.3.2024 - O-Tour - Mirakulum - odpoledne - (H21A) - umístění: 55./70 - U: 3.59/4.09km - P: 30m - K: 21 - Z: 1604 - Pořádal: CSOS > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 6°C (prší,vítr)
Vítězové: 1. Bulička Martin 2. Novák Přemysl 3. Neumann Josef [čas: 0:26:26 - rozdíl: 0:07:19]
Mirákulum, přes 1600 závodníků, zajímavé prostředí, ale špatné počasí. Je zima, vítr a točí se déšť. Takže v tomto smyslu zcela nepovedené, ale jinak dva zajímavé sprinty. Odpolední trochu lepší, včetně podzemí, ale zase více deště. To asi tak nějak vyjadřuje den strávený v Milovicích. Kolem pár vybydlených budou, tak nějak jsem si vzpomněl na dobu před 30-40 lety, to už je daleko, ale část je ještě vidět.

29.3.2024 - Velikonoce - Skalka - E1 - (H21B) - umístění: 9./29 - U: 4.15/5.15km - P: 170m - K: 16 - Z: 1694 - Pořádal: DKP > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 15°C (polojasno)
Vítězové: 1. Geiler Till 2. Macek Jiří 3. Roudný Václav [čas: 1:00:23 - rozdíl: 0:15:15]

30.3.2024 - Velikonoce - Skalka - E2 - (H21B) - umístění: 14./30 - U: 5.71/7.26km - P: 242m - K: 14 - Z: 1837 - Pořádal: DKP > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 18°C (polojasno)
Vítězové: 1. Geiler Till 2. Macek Jiří 3. Málek Martin [čas: 1:14:07 - rozdíl: 0:20:01]
Velký pátek, velký skály, joooo, tak o to tady jde. Vyrážíme na dva závody do skal, tradiční Velikonoce ve skalách, tentokrát Skalka u Doks. Tady už jsme byli hodněkrát, takže víme, do čeho jdeme. Převýšení není malé, takže to bude zábava. Sem tam se objeví skály, skalky, více pater i údolí. Nebude to sranda, ale jezdíme každý rok. Počasí přeje, je kolem 17 stupňů, bez deště, ale trochu vitr. Ten ale v lese nebude, takže to vypadá na pěkné proběhnutí. Pár historek z místa jsme si zopakovali, aby řeč nestála, tak hurá do lesa. Čeká se hodně lidí, určitě k 1800, hodně cizinců, je to jeden z těch velkých závodu v roce. Start je oba dny 600 m, to je super, ale cíl je trochu dál, vždy kolem kilásku. Jedeme jen na 2 etapy, nedělní vynecháme, dvě bohatě stačí. Ať si taky užijeme Velikonoce doma. Kešky tady už žádné nejsou, mám je vysbírané, tak čekám, jestli se alespoň změní pocity z terénu. Nezměnily. Skály, údolí, stoupáníčka, všichni si to ale užili. O běhu to moc nebylo, v neděli trochu víc, ale je alespoň každý rok o čem povídat. Všechno bylo v pořádku, žádný problém, jídla dost, místa dost, vlastně velká pohoda. A k tomu i slunce a celkem teplo, potom se odjíždí s mnohem lepší náladou, než kdyby pršelo, ale i to jsme zažili. Všichni byli zdrchaní, ale opět se zajímavými vzpomínkami.

6.4.2024 - STŽ - Senomaty - krátká - (H21L) - umístění: 46./78 - U: 4.52/5.24km - P: 155m - K: 26 - Z: 897 - Pořádal: JES > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 25°C (polojasno)
Vítězové: 1. Illner Vojtech 2. Veselý Jakub 3. Janas Petr [čas: 0:55:28 - rozdíl: 0:23:33]

7.4.2024 - STŽ - Senomaty - krátká - (H21L) - umístění: 60./79 - U: 5.32/6.05km - P: 96m - K: 22 - Z: 832 - Pořádal: JES > Výsledky > Fotky > Mapa > GPS > 25°C (polojasno)
Vítězové: 1. Illner Vojtech 2. Kettner Vojtech 3. Veselý Jakub [čas: 0:55:01 - rozdíl: 0:23:38]
O víkendu jsme vyrazili na dva Středočeské žebříčky. Vesnička naše středisková se jmenovala Senomaty, hned za Rakovníkem. Malá, hodně řepky a sluníčkových elektráren. Hned vedle jedné jsme se utábořili v centru na kopečku s pěkným výhledem na Rakovník a tak. Oba závody byly krátká trať, starty kousek pod 2 km a cíl kolem 600 m. Bylo to daleko, ale v pěkném počasí to šlo. Bylo vedro, teplota přes 25 stupňů, naštěstí trochu větřík, jinak jsme byli už v dubnu jako špekáčky. V sobotu se běhalo na malém prostoru kolem lomu a Přílepské skály. V neděli s menším převýšením v druhém lese. Jsou to nové prostory, nikdy jsme sem nezabloudili, to je super. Jídlo tady obstaral Kubát, hamburgery, kebab, sýr v housce, grilované kuře, klobása, polévka, pivo a limo. Takže snad všechno, co je potřeba k obědu. O sobotním závodě jsem toho zase tak moc nezaslechl, snad jen trny, ale o nedělním závodě se mluvilo víc, pěkný terén, hezky se běželo, líbilo se. Ale spousta klacků, holt každý si vybral svou cestu. Nakonec v neděli bylo slunce hodně zastřené a foukal větší vítr, spíš takový protivný, ale teplo zase bylo. Jedinou protivnou věci bylo, že dieselový agregát byl uprostřed a hučel a hučel a hučel. Tak jsem raději chodil okolo, i když tady žádná keška široko daleko nebyla. Zapomenuté místo.